Zoeken
 Zoeken

Huur opzeggen


     U wilt verhuizen? De huur van uw woning kan op ieder moment worden opgezegd.
     De opzegtermijn is  één maand.
  • U zegt uw huur schriftelijk (per e-mail) op. De opzegtermijn is één maand.
    U kunt uw huur elke dag opzeggen. Als u vandaag opzegt, stopt de huurovereenkomst een maand later op de eerstvolgende werkdag. U mag ook langer van te voren opzeggen. Dan heeft u nog meer tijd om uw verhuizing goed te regelen.

    Gebruikt u voor het opzeggen van uw huurovereenkomst ons huuropzeggingsformulier. U kunt dit formulier met uw gegevens aan ons e-mailen. Uw opzegging wordt door ons per e-mail bevestigd.
     
  • Voorinspectie
    Wanneer u uw huur heeft opgezegd, maken we telefonisch een afspraak voor een voorinspectie van de woning. Onze opzichter loopt met u door de woning en maakt afspraken met u over hoe de woning moet worden achterlaten en wat er eventueel nog moet worden hersteld. Dit leggen we vast in een inspectierapport. Hiervan krijgt u uiteraard een kopie.

    Heeft u zaken verandert of aangepast aan uw woning zonder onze toestemming? U loopt dan het risico dat deze aanpassing ongedaan moet worden gemaakt voor uw vertrek.  Voor Zelf Aangebrachte Voorzieningen (ZAV) waar u wel schriftelijke goedkeuring van WSN voor heeft gekregen, geldt dat deze mogen blijven zitten. Wel moet de voorziening in goede staat zijn en technisch in orde.
     
  • Overname van goederen
    U mag afspraken maken met de nieuwe huurder over de overname van goederen, bijvoorbeeld gordijnen of vloerbedekking. U regelt dit samen met de nieuwe huurder met het overname formulier. Tekent u allebei dit formulier en zorgt u ervoor dat dit voor de eindinspectie bij ons in bezit is. Bij de eindinspectie weet de opzichter dan welke goederen er voor de nieuwe huurder achterblijven in de woning.

    Overname formulier

    Vraagt u geld voor de overname van bepaalde zaken? U regelt dit onderling. De nieuwe huurder is niet verplicht om iets over te nemen.
     
  • Oplevering van de woning
    Op de dag dat de huurovereenkomst afloopt, komt onze opzichter langs voor een eindinspectie. U levert de woning in goede staat op en overhandigt de sleutels. De opzichter controleert of uw de afgesproken herstelwerkzaamheden heeft uitgevoerd. Heeft u niet alles hersteld zoals afgesproken? WSN zal deze werkzaamheden dan voor u doen. De kosten brengen we dan wel bij u in rekening. Zijn er nog goederen in de woning aanwezig die niet op het overname formulier staan? WSN verwijdert dan deze spullen voor u op uw kosten.

    Leest u hier hoe u uw woning moet achterlaten
     
  • U ontvangt een eindafrekening
    Uiterlijk een maand na uw vertrek sturen we een eindafrekening. Hierin verrekenen we de bedragen die u en WSN elkaar nog wederzijds verschuldigd zijn. Wanneer u voorschotbedragen voor servicekosten betaalde, ziet op de eindafrekening ook wanneer u de afrekening van de servicekosten mag verwachten.

    Zorgt u ervoor dat u uw nieuwe adres heeft doorgegeven aan ons, zodat u de eindafrekening en de eventuele afrekening van de servicekosten in goede orde kunt ontvangen.
Reparatie


Reparatieverzoek

Heeft u een reparatieverzoek, dan kunt u dat hier doorgeven

 

E-mail 

Bent u huurder en is uw e-mailadres nog niet bij ons bekend? Dan kunt u dat hieronder aan ons doorgeven.

*
*
*